Fredag den 1 november hölls en presskonferens för Gilla Karlshamn för att sprida information om projektet.
I Gilla Karlshamn går Näringslivet ihop med Sparbanken i Karlshamn och Karlshamns kommun för att stärka Karlshamns varumärke och för att bygga ambassadörskap och stolthet för Karlshamn som närings- och levnadsplats.
Vi “team buildar” på bred front genom att plantera en medvetenhet om att vi tillsammans skapar Karlshamn.
Syftet med projektet är bland annat att skapa en positiv grundsyn i Karlshamns kommun och få alla som bor, lever och verkar här att bli hängivna ambassadörer för sin kommun. Projektets stora vision är att Karlshamn ska ha ”Sveriges bästa livsklimat 2020”. Första steget är Näringslivsklimatet. Därför skapar vi grupper med företagare, skolrepresentanter, tjänstemän, politiker och representanter från kulturen samt från idrottslivet. Det är nämligen enklare om vi vill åt samma håll och kommunicerar det på ett positivt och framåtriktat sätt.
Flera karlshamnsambassadörer som redan gillar Karlshamn och aktivt vill engagera sig fanns med på presskonferensen.
Från vänster till höger: Uffe Smiding som driver butiken Smidings, Ulrika Nordén-Johansson från Karlshamns kommun, Roger Holmström från Företagarna, Lasse Nilsson från Möbelform, Linda Åkesson från Adniil Interiör, Samuel Henningsson från NetPort Science Park, Mattias Nygren, årets företagare i Sverige från spelföretaget The Station, Henrik Kördel från Sparbanken i Karlshamn, Anna Deutgen projektledare för Gilla Karlshamn och Mikael Carlsson från Dahla gardiner och mattor.
På bilden syns också figurerna i Thomas Broomes konstverk ’Hålla handen’.
Bland annat fanns Radio Blekinge på plats. Lyssna på inslaget här [LÄNK]
Heja Karlshamn!