Hej!
Du har förmodligen hittat in hit via en länk i din faktura. Här får du som medlem lite mer information om vad som händer i projektet.
Gilla Karlshamn är numera näringslivets eget verktyg för att bygga stolthet, ambassadörskap och attraktivitet för Karlshamn. Gilla Karlshamn har ingen politisk agenda och inget eget vinstintresse. Vi är neutrala och obundna. Vårt uppdrag är att långsiktigt sätta positivt fokus på Karlshamn, dess invånare, företag och föreningar och i framåtriktad anda skapa utveckling för platsen.
Alla medlemsföretag är viktiga när det gäller att sprida ringar på vattnet. Hör av dig om ni vill ha besök på en arbetsplatsträff eller en aktivitet för att kunna berätta mer.
Här kan du se en sammanfattning av vad vi jobbat med mellan september 2019 till september 2020
(klicka på bilden)
Vision: Sveriges bästa livsklimat!
Syfte: Att bygga attraktivitet, stolthet och ambassadörskap för Karlshamn.
(NY!) Att få fler företag och människor att vilja bo och verka i Karlshamn.
Uppdrag: Sätta positivt fokus på Karlshamn via människorna och företagen
Gilla Karlshamn är ett långsiktigt projekt. 2020 tog näringslivet över hela finansieringen av Gilla Karlshamn! Det betyder att vi justerar våra medlemsavgifter något och det är första gången sedan starten 2013.
Medlemsavgiften för ensamföretagare och föreningar förblir oförändrad men vi höjer lite för de med färre anställda och lite mer för de med många anställda. Vi inför också medlemskap i tre nivåer.
1) Medlemskap baserat på antal anställda såsom det varit tidigare.
2) Supporter: För den som vill stötta projektet mer än det man behövt betala som vanlig medlem men efter förmåga.
3) Som Ambassadör är man en av 8-10 ekonomiska partners. En engagerad stöttepelare som skapar långsiktighet, arbetsro och stabilitet för det arbete som utförs inom Gilla Karlshamn.
Läs mer om de olika medlemsnivåerna här…
Fokus på det positiva!
- Goda nyheter! Det fortsätter vi med så klart. Vi lyfter företagen, föreningarna, organisationerna och invånarna som sticker ut, gör gott, satsar och profilerar platsen på ett positivt sätt. Vi har spridit över 4300 goda nyheter om Karlshamn så här långt.
- Kampanjen ”Vi gillar Karlshamn” ger utrymme och djup till de ambassadörer som berättar varför de gillar Karlshamn. Du hittar den bland annat här…
- Intervjuer med intressanta personer från näringslivet och artiklar om intressant utvecklingsprojekt i Karlshamn.
- Rekrytering och attraherande av kvalificerad arbetskraft- och kompetens till regionen. Exempelvis genom olika hemlängtarinitiativ.
- Redaktörer: Över 60 personer har hittills under en vecka var varit gästredaktörer på vårt Instagramkonto. Flera röster och flera perspektiv om varför Karlshamn är en bra plats att leva på.
- Marknadsföring kring Karlshamns möjligheter via debattartiklar och kampanjer.
- Aktiviteter som lyfter hela Karlshamn och berättar om personer, företag och platser som vi kan vara stolta över. Under två terminer har vi samarbetat med Företagarna Karlshamn och NetPort Science Park i sex gemensamma afterworks. Kunskapshöjande insatser med fokus på nätverkande och kommunikation. Just nu är våra aktiviteter pausade pga corona.
- Gilla Karlshamnpriset: Varje år delar vi ut ett pris till en utåtriktad ambassadör för Karlshamn. Här är våra vinnare…
- Gilla Karlshamngalan: Näringslivet driver sin egen näringslivsgala och Gilla Karlshamn blir avsändare. Ännu en arena för oss att kommunicera på.
Tack för att du blir eller fortsätter vara medlem!
Hälsningar Anna Deutgen, verksamhetsledare
E-post: anna.deutgen@netport.se
Telefon: 070-23 56 072